Nationale Veulenveiling Prinsjesdag

Op 16 September 2014 vindt de Nationale Veulenveiling Prinsjesdag in Ermelo plaats! Dit evenement vindt ieder jaar plaats op de derde dinsdag van september. Rond de 80 spring- en dressuurveulens, alsmede een exclusieve selectie embryo’s worden op deze vaste dag in het jaar geveild.

Nationale Veulenveiling Prinsjesdag is al 21 jaar een elite-veiling waar het beste veulenmateriaal van de Europese warmbloedfokkerij wordt aangeboden. Elf jaar geleden heeft de organisatie een heel bewuste keuze gemaakt voor prestatie: het selectiebeleid is uitsluitend gericht op het selecteren van spring- en dressuurveulens uit de beste bloedlijnen van Europa. Dat er strenge eisen worden gesteld aan exterieur, ontwikkeling, maat en formaat, en beweging spreekt voor zich. Maar een mooi, sterk ontwikkeld en goed bewegend veulen uit een moederlijn waar geen sportpaarden uit voorkomen, is niet interessant in de ogen van de selectiecommissie van NVP. Met het motto de Kracht van Prestatie zijn topgenen uit bewezen moederlijnen een voorwaarde.

Voor meer informatie, ga naar www.veulenveilingprinsjesdag.nl

Hieronder een video van de Nationale Veulenveiling Prinsjesdag van vorig jaar om alvast een indruk te krijgen.