Succes op Groninger Kampioenschap!

GRONINGEN – Tijdens de provinciale kampioenschappen van de provincie Groningen is paardensportvereniging en volksvermaken ZEO uit ’t Zandt als grote winnaar uit de bus gekomen.

Zowel het ponyteam als het paardenteam zijn in het Stadspark in Groningen verenigingskampioen van de provincie Groningen geworden, net als in 2014 . Ieder team wordt gevormd door 4 dressuurruiters en 4 springruiters. In beide disciplines werd bijna foutloos gereden.

Individueel zijn Anna Stevens en Dieuwke Pardijs kampioen geworden bij het springen. In de dressuur pakten Yvette Oudman, Paula Koenes, Jente de Kok en Liz Bouman de titel. Ook het viertal is kampioen geworden in de klasse M.

De Nederlandse kampioenschappen zijn in het laatse weekend van augustus in Ermelo. Alle winnaars zullen daar gaan strijden met de winnaars uit de andere provincies.

Tekst: Eemsbode.nl

Lees hier meer over de Nederlandse KNHS Kampioenschappen in Ermelo!