Veiligheidscertificaat
veiligheidscertificaat
Sinds oktober 2005 heeft de Paardensportvereniging ZEO in ’t Zandt het veiligheidscertificaat.
Voor het veiligheidscertificaat en de navolging van de regels, kijk op http://www.veiligpaardrijden.nl/, zie nieuw handboek (juli 2011)

Vrij bakgebruik menners
Op de ledenvergadering is besloten dat ook de menleden de gehele week vrij bakgebruik hebben. Wanneer een aanspanning rijdt in de grote bak mogen daarbij ook ruiters (gevorderde combinaties) bij in rijden. Iedereen dient hierbij wel zijn eigen verantwoordelijkheden t.o.v. elkaar in acht te nemen. Voor het aantal menners en ruiters in 1 bak heeft het veiligheidscertificaat een regel vastgesteld die ook bij ZEO geldt:
In een rijbaan van 20×60:
6 aanspanningen en 0 ruiters
5 aanspanningen en 0 ruiters
4 aanspanningen en 0 ruiters
3 aanspanningen en 1 ruiter
2 aanspanningen en 2 ruiters
1 aanspanning en 3 ruiters

Longeren
Graag zouden we iedereen bij het longeren in de kleine bak willen vragen om rekening te houden met andere ruiters. Dus niet oneindig longeren terwijl anderen willen rijden.

Gevonden voorwerpen
Zo nu en dan worden er voorwerpen in en om de manege gevonden van mensen die het zijn vergeten mee te nemen. Je kan hierbij denken aan bitten, handschoentjes, zwepen, sporen e.d. Wanneer je iets kwijt bent of je hebt iets gevonden geef dit dan even af achter de bar, dan kan de rechtmatige eigenaar het daar weer ophalen.