HIPPIADE 2015

Ieder jaar, aan het eind van het outdoorseizoen, organiseert de KNHS de Hippiade op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo. Tijdens de Hippiade worden de nationale kampioenschappen in de disciplines springen, dressuur, mennen dressuur en vaardigheid, voltige en aangespannen sport verreden.

Voorafgaand aan de Hippiade zijn in het hele land regionale selectiewedstrijden, waar duizenden enthousiaste ruiters, amazones, voltigeurs en menners alles op alles zetten om zich te kwalificeren voor het kampioenschap. De beste combinaties komen gedurende maar liefst drie weekenden in actie op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Naast de sport kun je als bezoeker ook genieten van clinics en shoppen in het strodorp. De toegang is alle dagen geheel gratis.

Dit jaar zijn wederom veel ZEO-leden kampioen geworden tijdens de Provinciale Kampioenschappen en hebben zich aldus gekwalificeerd voor deze Hippiade! P.V. ZEO is verenigingskampioen geworden bij zowel de pony’s als de paarden. Het M-viertal met Nynke Tilma, Birgit de Vries, Annemarye Landman, Lisanne Boer en Beate Landman is Kampioen geworden met met 62,9%. Individueel zijn in de dressuur kampioen geworden: Yvette Oudman met Dior (B, 205 pnt), Liz Bouman met Samedi (M1, 203 pnt), Jente de Kok met Slangenburg’s Teus (L1, 196 pnt) en is Féline Bakker met Amazing Hero Reservekampioen geworden in de Z1. In het springen zijn Anna Stevens (L springen), Dieuwke Pardijs (B springen) kampioen geworden. Lotte Oldenhuis is reserve kampioen geworden in het enkelspan M1 dressuur.

Alle kampioenen van Groningen gaan naar de Hippiade. Het zou leuk zijn om hen daar zoveel mogelijk aan te moedigen. Zodat Ermelo weer Zeo-blauw wordt gekleurd.

Meer informatie: knhs.nl