ZEO Gronings Kampioen!

Op naar het Nederlands Kampioenschap voor ZEO!!

Verenigingskampioenen paarden ZEO

Geplaatst door KNHS regio Groningen op Zaterdag 22 juli 2017

P.V. ZEO sleepte voor de 7de keer de Groningse titel binnen voor het verenigingskampioenschap! Deze knappe prestatie werd geleverd door vier dressuurdames en vier springruiters. De punten in de dressuur werden neergezet door Lisanne Boer met Soulignac Boilley HH, Carina Stael met Wilonca, Nienke Wiersema met Fandore en Nynke Tilma met Hype RW. In het springen werden mooie parcoursen afgelegd door Ella Huizinga met H.M. de Vos, Lynn Bulthuis met Health4horses Estoril, Kirsten Kuik met Galvè en Henk Slik met Uveau. op 1 en 2 september mag het verenigingsteam in actie komen op de Hippiade!

Ook individueel hebben onze ruiters de naam van ZEO hoog gehouden en een ticket behaald om af te reizen naar Ermelo waar het Nederlands Kampioenschap (Hippiade) verreden wordt. Bij de paarden dressuur werd Anyke Bakker met Finn reservekampioen in de klasse B. Klaas Pestman behaalde met High Quality RV een 3de prijs in het L2. Marleen Noordhof werd in het M1 reservekampioen met Edoni. Feline Bakker maakte de strijd in de Z2 zeer spannend. Na een prachtige kür op muziek met haar paard Vennedy werden ook zij reservekampioen.

In het springen werd Jose Woldring Kampioen met Chella in de klasse Z! Ella Huizinga werd reservekampioen met H.M. de Vos en Lynn Bulthuis behaalde een zevende plaats met Health4horses Estonil. In de B won Nienke Wiersema de vierde prijs.

Bij de pony’s waren tot slot ook topprestaties geleverd, om te beginnen bij de drie dressuurpony’s die hun beste beentjes hebben voorgezet en allen kampioen werden. Nathalie Wolthuis werd Kampioen in de L1 met Sunshine Ausberlin. Yvette Oudman werd Kampioen in de M2 met Dior en Liz Bouman won de titel met Ruby in de Z1!

De springpony’s hebben ook prachtige prestaties neergezet. Anna Steven werd dubbel kampioen: in de L (a-b) met Emmely’s Jelle en in de L (d) met Freedom. Elana van Beem werd kampioen in de klasse L (c) met Westerhuis Kitty en Dieuwke Pardijs werd Kampioen in de klasse M (c) met Aloha!

Bekijk ook het verslag uit de Eemskrant via https://www.eemskrant.nl/z-e-o-succesvol-op-groninger-kampioenschappen-op-drafbaan-groningen/